ShoutMix chat widget
[close]

Saturday, 2 July 2011

CITA-CITA!!

assalamualaikumm....


Semua org ada cita…..klau aku…..mybe nak doctor kot…..klau x dpat pun mana2lh…jnji halal…cita2 merupakan passport kpda kjayaan…..Ok…..nie nak cerita ckit bkenaan ngn cita2 seorg budak yg tidak ksmpaian….hehe…..jom baca!!!!!

Masa msih beringus…

Mak: nak….. kalau dh besar…nanti nak jadi apa????
Anak: Hmmmmm….nak jadi polis mak…..nak main tembak2….
Mak: jangan nak…..nanti takut mati kna tmbak org jahat……….
Anak: eeeeee……yeke?????xnak lah……kalau mcm tue……biar adik jadi org jahat je lah…….nanti      snang tmbak polis……

Masa skolah rendah…

Mak: anak……nanti dh besar…nak jadi apa??????
Anak: adik nak jadi peguam….ckgu cakap......jadi peguam gajinya lumayan… …
Mak: hmm…..bkan nya mak x suka……sbb…..kta org tua2 dulu……..kalau dh jadi peguam…..sbelah kaki menjejak api neraka…..
Anak: owhhh…yaka????kalau mcm tu…….biar  adik jadi imam masjid jelah……sbelah kaki msuk syurga…….ya kan mak????

Masa skolah menengah…..

Mak: nak….ni mak nak tahu ckit….nnti bla anak dh besar….nak jadi apa??????
anak: hmmmm…..saya rasa nak jadi pilot lah mak,….nak trbang jauh2…..
Mak: adehhhh…biar betul…jangan nak……nanti takut jatuh……tinggi tu nak……..
Anak: huh…kalau mcm tu mak…..xpa……biar saya jdi pemandu teksi je……kompom x jatuh mak……….

Bila dah berumahtangga…….

Mak: assalamualaikum nak………
Anak: waalaikumussalam……
Mak: nak……skarang nie….anak keja apa?????doktor ker????engineer????atau ckgu????
Anak: ya mak…….semua nya skali…..siap satu pakej lagi mak…….3 dalam 1..
Mak: yeker??????alhamdulillah…….tapi nak……mcm mana anak dpt buat skali gus????…….
Anak: haaaaaaaaa……kalau mak nak tahu……skarang ni…nama company tmpat sya keja mak…..  SURI RUMAH ENTERPRISE………sya juga jadi bidan kpda isteri sya……sya juga jdi tukang kat                            umah sya….n lagi best nye……sya yg jadi ckgu tusyen kat anak2…………bgus kan mak??????
Mak: @#$^*(*()**#$%^*(*)**&&^&*……

(pengajaran nya……janganlah kita yg menentukan  khidupan org masing2.......krana setiap manusia mempunyai citarasa yg berlainan)..hehe…

  budak nie mmg focus lahh.......ni nak jdi apa bla dh besar?????
Apa kata korang??

No comments:

Post a Comment